Information for ukraine

15. April 2022

Сигнали екстренного виклику та сирени від пожежної команди в Баварії

пожежна сигналізація

Пожежні команди в багатьох районах Баварії сповіщаються за допомогою сирен. Немає причин хвилюватися

Пробна сирена

У багатьох районах регулярно проводяться пробні сигналізації сирен. Перевірка сигналізації зазвичай проводиться раз на місяць у суботу.

Немає причин хвилюватися.

Екстрений виклик 112

Для виклику невідкладної медичної допомоги та пожежної служби телефонуйте за номером 112.

Допомога надійде через 10 хвилин

Emergency call and siren signals from the fire brigade in Bavaria

Fire department alarm

In many districts in Bavaria the fire departments are alerted via sirens to help. There is no reason to worry.

Test alarm

In many districts siren test alarms are held regularly. Those test alarms are usually held once a month on saturdays. There is no reason to worry.

Emergency call 112

In case of medical emergencies or fires, dial 112. Help will be there within 10 minutes.

Notruf und Sirenensignale der Feuerwehr in Bayern

Feuerwehralarmierung

Die Feuerwehren werden in vielen Landkreisen in Bayern über Sirenen zu Hilfseinsätzen alarmiert. Es gibt keinen Grund zur Beunruhigung.

Probealarm

In vielen Landkreisen finden regelmäßig Sirenen-Probealarme statt. Die Probealarme sind meist einmal monatlich am Samstag. Es gibt keinen Grund zur Beunruhigung.

Notruf 112

Für medizinische Notfälle und bei Bränden wählen Sie den Notruf 112. In 10 Minuten ist Hilfe da.